fbpx
 

Nimen ja tunnuksen tarina

Nimen ja tunnuksen tarina

 

Kun yrityksen perustaminen tuli ajankohtaiseksi, piti päättää nimi, joka vastaisi toimintaa. ”Eliksiiri” oli pyörinyt Elinan mielessä jo vuosia. Se kuvastaisi häntä ja sekä ajatusta mitä hän tahtoi yrityksissä tehdä; tuoda viestinnän ja markkinoinnin hyötyjä voimistamaan yrityksiä, antaa heille markkinointieliksiiriä. Ystävä torppasi ajatuksen. ”Ei, se ei kuulosta hyvältä.” Yrityksen toiminta-ajatuksen sisäistäneenä hän haastoi etsimään sanaa, joka voisi olla isonkin yrityksen nimi…

 

…Elinan päässä alkoi raksuttaa ja hänen ystäviensä päässä alkoi raksuttaa, kun he yrittivät löytää eri puolilta inspiraatiota: Kalevalasta, kansanperinteestä, sanaleikeistä, käsitöistä, liikkeestä, sillä Elinan tuntevat tietävät hänen perusteellisuutensa, iloisuutensa ja eläväisyytensä. Nimiä makusteltiin ja tutkittiin.

Eräänä iltana Elina oli luistelemassa poikiensa kanssa ja siinä luistimilla piruetteja muistellessaan hänen mielensä pyöri jälleen kehää. Mikä on keskipiste? Mikä organisoi? Mikä ei tarkoita mitään, mutta voisi tarkoittaa? Minkä kautta viestit kulkevat? Media? … Elinan mieleeni nousi kuva Sentraalisantrasta… Sentra! Mitä jos se olisi Sentra! Äkkiä viestiä ystäville ja nimi testiin. Lopputuloksen tiedätte, vaikka matkalle tuli vielä muutama mutka, yrityksen virallinen nimi on Sentra Way Oy, joka tarkoittaa Sentran tapaa tuottaa viestintä- ja markkinointipalveluja.

Tunnus – toiminnan kuvaaja

 

Sentran tunnus kuvaa siipeä tai purjetta. Alaosassa on siemen, kaiken keskikohta eli yritys, jonka viestintää viedään eteenpäin. Kun Sentra tulee mukaan tapahtuu käänne, purje nousee ylös ja hyrrä alkaa pyöriä.

 

Sentran tarina -sivuille